De tre olika inslagen kan höras från och med vecka 2 till och med vecka 6. Två av dem bygger på den tv-reklam som visades förra året, där olika företagare funderar på typiska problem som en Auktoriserad Redovisningskonsult och/eller Auktoriserad Lönekonsult kan hjälpa till att lösa.

Reklaminslagen hörs i Mix Megapol, NRJ, Rockklassiker, Retro FM i Skåne, Vinyl FM Stockholm och Linköping, Svensk Pop, Radio Disney och GoldFM i Växjö.

Kännedomsprojektet är en fyrårig satsning från Srf konsulterna som på olika sätt får landets företagare att inse fördelarna med att anlita en Srf Auktoriserad Redovisningskonsult eller en Srf Auktoriserad Lönekonsult.

Förutom tv-reklam har det inom projektets ram också tagits fram kampanjer i Privata Affärer och Dagens Industri, annonser i SJ-tågens kupéer och arrangerats event hos kretsarna. Man har också startat dialoger med företagsorganisationer utanför redovisningsbranschen för att sprida budskapet om värdet av en auktoriserad konsult. För att bara nämna något.