1. Vad lockade dig till Srf konsulterna och vad har du gjort tidigare? 

”Det kändes kul och utmanande att arbeta med kommunikation i en bransch som jag tidigare inte varit insatt i. Jag har en kandidatexamen inom medie – och kommunikationsvetenskap och såg stor potential till att på olika sätt utveckla Srf konsulternas varumärke och den externa kommunikationen för att uppmärksamma alla lönekonsulter och redovisningskonsulter. Och där visade Srf konsulterna en stark drivkraft till att öka värdet av medlemmarnas kompetens och deras yrkestitlar gentemot gamla och nya kunder. Den resan vill jag vara med på!

Tidigare har jag haft serviceyrken, större ansvar inom Förskolan och praktik på reklambyrå. Jag tar med mig det kreativa, pedagogiska, serviceinriktade och strategiska tänket därifrån.”

  1. Konkreta arbetsuppgifter en vanlig dag?

”Alltifrån att publicera artiklar på tidningenkonsulten.se och i sociala medier, till att planera och skapa innehåll för sociala kanaler. Jag gör kortare videor, enklare grafiska arbeten, skriver texter, sponsrar inlägg, skapar annonskampanjer i sociala medier och sätter upp kundannonser i webbtidningen.”

  1. Enligt dig, vad karaktäriserar bra material på webbsidan samt i sociala medier?

Sociala medier:

  • Genomtänkt budskap, målgrupp och innehåll. Vilka talar du till och varför? Vad ska mottagaren göra (CTA – Call to action)?
  • Inkluderande och engagerande frågor till målgruppen
  • Uppbyggnad och igenkänning av ditt varumärke
  • Bilder eller video som fångar intresse och till exempel sprider värdefull kunskap
  • Storytelling – inspirerande historier om exempelvis människor eller företag

Webbsidan:

Den viktigaste källan för information och kunskapsöverföring, men också för arbetet kring varumärket.

Webbsidan ska ge besökaren en bra upplevelse genom:

  • Enkel och tydlig navigering
  • Pedagogisk och aktuell information
  • Proffsig layout och design
  • Tydlig kontaktinformation
  • Sökmotoroptimerat (SEO) innehåll så att besökaren snabbt hittar rätt information även via Google
  1. Hur kommer du att möta medlemmarna?

”Framför allt via kommunikation i sociala medier. Men jag ser verkligen fram emot Kistamässan Ekonomi & Företag och kongressen 28 september, där jag kan möta många personligen.”

  1. Var och hur kopplar du av i sommar?

”Jag kommer att spendera mycket tid runtom Siljan med familjen, där kopplar vi av. Det blir nog en hel del båtturer. Men eftersom jag precis investerat i en elcykel kommer jag även trampa på bland solgula åkrar och röda hus i solnedgången.”