Hur var denna upplaga och vad var det besökarna ville veta? Tidningenkonsulten.se gjorde ett svep på mässgolvet och pratade med några intressanta aktörer i branschen.


Ageras. Erik Kofoed, Managing Director och Isabella Györffy, Account Manager.

– Det övergripande intrycket av mässan är mycket gott. Det är gott med folk i montern och de kommer för att prata om saker av vikt, inte enbart för att få en kopp av vårt goda kaffe – vilket vi i och för sig gladligen bjuder på när vi nu äntligen kan träffas igen.

– Vi har besökare som hört talas om oss och våra tjänster, exempelvis att hitta rätt redovisningskonsult till sin verksamhet och vill veta mer. Vi har också existerande kunder som vill prata om något speciellt eller bara säga hej, vilket vi också är glada för. Även olika samarbetspartners och branschaktörer som är viktiga för oss att träffa har funnits på plats.


QBIS Business Systems. Ellinor Collin, Partner Channel Manager.

– Det är väldigt bra kvalitet på besökarna, det måste jag säga. De har ett syfte med att komma hit och ett syfte med att besöka just oss. Vi har haft en stor tillväxt och med det följer ett ökat intresse för våra lösningar. Det märks också på mässan. Vi får avancerade frågor som berör redovisning, lön och, inte minst, tidrapportering.

– Många är intresserade av hur resultat och flöden kan visualiseras, både för sina egen del och för att underlätta dialogen med kunderna. Överhuvudtaget ökar intresset för hur digitala lösningar kan göra vardagen lättare och affärerna bättre.


Simployer Sweden AB. Mats Heimann, Teamchef Sälj.

– Våra experter på lön och skatt har haft föredrag som varit väldigt populära, både bland nya och existerande kunder. En trend vi märkt under mässan är att allt fler ställer frågor som rör lönehantering och hur vi kan hjälpa dem med vår kunskap, vår rådgivning och våra system.

– På ett personligt plan måste jag säga att det är riktigt roligt att komma ut och träffa folk igen. Det är en del av livet som många av oss här verkligen saknat. Dialogen och det personliga mötet mellan kollegor i branschen, branschorganisationer och andra är verkligen givande.

På bilden nedan pratar Mats med Petra Lagnehag Zars, Marknadschef Srf konsulterna.


Hyker Security AB. Ulf Gerold, Chief Executive Officer. Tove Schmitz, Customer Success Manager. Jasper Landén, Key Account Manager.

– Vi har ett helt ok flöde av besökare och de har ett allt större intresse av allt som rör IT-säkerhet. Fler och fler förstår att dagens hantering av information via nätet inte är tillräckligt säker – tvärt om. Det gäller allt från mejlhantering till lagring i molnet. Tyvärr är det lättare än många tror att hacka sig in och stjäla data eller blockera system.

– Vi ställer ut tillsammans med vår samarbetspartner Manpower Experis som visar en inspelning på hur en faktisk hackning kan gå till. Den är en riktig ögonöppnare.


Blikk Sverige. Rickard Palo, Säljchef/partneransvarig.

– Första timmen första dagen var man lite orolig för att det skulle bli en coronaeffekt på mässan, sedan tog det sig ordentligt. För oss har mässan varit fantastiskt bra. Vi har pratat med ekonomibyråer, programföretag och existerande och potentiella kunder. De nya brukar börjar med att fråga om tidrapportering, först för den egna byrån och sedan ut mot kund.

– Med kunder om kommit längre pratar vi mer om hur flödena mellan deras och kundens system kan optimeras med hjälp av någon av våra lösningar. Vilken som passar beror på hur omfattningen och komplexiteten i transaktionerna.